23. Mar 2013
I slutningen af 2012 har vi lavet et spil for WOF ApS, kaldet WordFights.
Gameplay-mæssigt minder spillet om en "Lykkehjulet" variant med multiplayer - det gælder om at gætte ord mod tilfældige spillere og venner.
Spillet er lavet til Android og iOS og kan findes på Google Play eller Apple's Appstore.
Vi har stået for al programmering: Både de forskellige apps, spilserver samt administrationsbackend, hvor ejerne kan tilføje nye sprog, kategorier, ord, osv.
Klik videre for at læse mere om features og tekniske detaljer.
Features og andre tekniske detaljer ifbm. udvikling af WordFights:
- Prototype og beta udviklet i HTML5, så det var muligt at spille og teste i en browser, samt spille på facebook. Disse funktionaliteter blev dog droppet senere da der skulle fokuseres på de mobile platforme.
- Apps udviklet i Phonegap / Cordova, men senere omprogrammeret i Appcelerator Titanium pga. ønske om bedre responstid. Webview-apps egner sig bestemt ikke til spil, der skal native til.
- Node.js websocket spilserver med SSL (sikker forbindelse), der bl.a. holder styr på logins, antal runder spillet, ord, statistik og meget, meget andet.
- Administration med mulighed for at tilføje/redigere sprog, kategorier og ord m.v. Alle ændringer/tilføjelser loades "on-the-fly" på server, så disse træder i kraft uden genstart af server.
- Push messaging på Android og iOS ved diverse events, selvfølgelig integreret med spil-server og administration, så det er nemt at sende push beskeder manuelt.